Diagnosticarea contabilității de gestiune
Diagnosticarea întreprinderii în vederea îmbunătățirii sistemului de contabilitate și control în toate etapele de desfășurare a activității acesteia.
Odată cu dezvoltarea organizației, apare necesitatea îmbunătățirii sistemului contabilității de gestiune, în scopul introducerii unor noi metode de management al întreprinderii. În acest sens, este necesar să se diagnosticheze periodic contabilitatea de gestiune.
Serviciul de diagnosticare a contabilității de gestiune include:
1. diagnosticarea sistemului contabilității de gestiune și control;
2. formularea ofertelor de îmbunătățire a sistemului contabilității de gestiune și control, indicând mijloacele și metodele de îmbunătățire respective;
3. introducerea de noi mijloace și metode ale sistemului contabilității de gestiune.
Descrierea proceselor de afaceri ale întreprinderii
Primul lucru pe care vom începe să-l implementăm în sistemul contabilității de gestiune va fi descrierea tuturor proceselor de afaceri și funcțiilor cheie prin intermediul cărora compania achiziționează mijloace bănești. La această etapă urmează a fi selectate centrele de responsabilitate, reflectate atât informațiile necesare și suficiente întru luarea deciziilor cât și schema de interacțiune reciprocă a subdiviziunilor.
Descrierea detaliată a proceselor de afaceri reprezintă o bază fiabilă pentru crearea unui sistem de contabilitate de gestiune la toate etapele ulterioare, precum și pentru automatizarea și integrarea acestuia în alte sisteme contabile.
Dezvoltarea sistemului de calculaţie a costurilor
Sistemul de calculație a costurilor reprezintă una dintre cele mai importante surse de informare pentru manageri. Informațiile respective sunt utilizate pentru a controla costurile la elaborarea politicii prețurilor întreprinderii, planificarea, monitorizarea și evaluarea stocurilor de mărfuri și materiale.
În prezent, există metode numeroase și diverse de calculaţie a costurilor. Acestea sunt metodele de calculație a costurilor pe comenzi, metodele de calculație pe faze, pe activități (metoda АВС), precum și metoda de calculație a costurilor prin repartizarea completă a cheltuielilor. Dar fiecare întreprindere, e asemeni unei persoane, unică prin structura sa precum și prin setul său de obiective strategice, tactice și operaționale. De aceea sistemul de calculație a costurilor trebuie selectat individual pentru fiecare întreprindere în parte luând în considerație atât cheltuielile cât și veniturile acesteia.
Noi vom alege și implementa cel mai eficient sistem de calculație a costurilor, pe baza caracteristicilor de management și a specificului proceselor de producție.
Dezvoltarea sistemului bugetar
Orice întreprindere ar trebui să-și determine perspectiva activității sale. Privind spre viitor și realizând un plan, ar fi posibil de prevenit potențialele probleme înainte de apariția acestora. Este deosebit de important rolul planificării pentru organizațiile comerciale, care își desfășoară activitatea într-un mediu de afaceri competitiv, în mod independent și pe propriul risc. Anume pentru acest tip de întreprinderi este extrem de importantă sincronizarea tuturor funcțiilor organizaționale, măsură ce poate fi implementată prin intermediul elaborării documentelor interconectate cu privire la planificare.
Unul din instrumentele contabilității de gestiune răspândit pe scară largă și utilizat la planificarea și managementul din cadrul întreprinderilor îl reprezintă bugetarea.
Noi vom implementa un sistem complet de bugetare în cadrul companiei dvs. Vom forma, de asemenea, bugetul general, care reprezintă în sine atât bugetele interconectate cât și cele financiare, și nu în ultimul rând bugetele flexibile, măsuri ce vor permite depistarea precoce a abaterilor de la bugetul general, sistemul de evaluare comparativă și analiză a abaterilor respective. Acest sistem îl vom dezvolta, pe baza caracteristicilor managementului din cadrul companiei dvs. și a specificului proceselor de producție.
Elaborarea formularelor și instrucțiunilor interne de raportare
Cheia fiabilității și stabilității întreprinderii moderne o reprezintă sistemul bine stabilit de raportare internă și de gestionare a documentelor.
De asemenea, pentru a reduce șocurile și a reduce temporar eficiența asociată cu cifra de afaceri a personalului, există un sistem global de reglementări privind departamentele și fișele de post pentru fiecare site în parte. Acest lucru permite noului angajat să devină rapid o parte a organizației și să înceapă să aducă beneficii maxime.
Vom elabora formularele de raportare internă, recomandările metodologice pentru completarea formularelor respective, regulamentele și fișele de post din cadrul companiei dvs.
Implementarea sistemului BSC – conceptul balanced scorecard (grafic de realizări echilibrat)
Managementul întreprinderii trebuie să garanteze superioritatea analitică a soluțiilor de dezvoltare a afacerii pe care le oferă. Printre numeroasele concepte de management a strategiei de dezvoltare a companiei de o popularitate considerabilă în ultimii ani se bucură Balanced Scorecard (BSC) – graficul de realizări echilibrat. Potrivit datelor disponibile, până în anul 2001, 40 % din companiile incluse pe lista Fortune – 1000 într-o oarecare măsură sau alta au aplicat conceptul BSC în calitate de bază metodologică pentru managementul performanței, iar în anul 2001 aproximativ 500 de companii au implementat și aplicat cu succes metoda BSC. Practic, astăzi conceptul BSC a devenit un standard deseori aplicat în domeniul managementului strategic.
Metoda BSC asigură monitorizarea specifică a activităților, care permite prognozarea și anticiparea apariției problemelor, combinând în mod organic nivelurile de management strategic și operațional, performanța financiară și nefinanciară a întreprinderii.
Măsurătorile periodice ale indicatorilor luați oferă feedback și o reglementare adecvată a acțiunilor întreprinse și a deciziilor luate.
Vom alege setul optim de indicatori, care se potrivește perfect cu specificul afacerii dvs.
Stabilirea unui sistem de control al managementului
Ținerea contabilității de gestiune trebuie să fie neapărat însoțită de anumite proceduri de control, pentru că în absența controlului în cadrul companiei crește brusc riscul de pierdere a activelor, atât în caz de neglijență sau atârnare neserioasă a angajaților față de sarcinile lor, cât și drept urmare a fraudelor.
Noi vom analiza fiecare proces de afaceri în scopul identificării riscului de pierdere a activelor și stabilirii metodelor și procedurilor de control întru prevenirea apariției acestora.
Crearea unui sistem de gestionare a riscurilor
Administrația multor întreprinderi de multe ori nu se gândește la posibilele cazuri de forță majoră, cum ar fi incendiul, furtul de proprietate sau chiar procesele de judecată. Aceste cazuri sunt rare, dar luate împreună sunt atât de catastrofale încât pot provoca daune grave.
De aceea, noi vom dezvolta pentru dvs. metode și proceduri de gestionare a riscurilor, care vă vor proteja compania de eventualele daune grave.
Automatizarea contabilității de gestiune
Complexitatea automatizării contabilității de gestiune constă în integrarea acesteia cu evidența contabilă, contabilitatea financiară și fiscală. Astăzi, sistemele de contabilitate enumerate, de regulă, s-au stabilit în întreprinderi ca fiind independente și este foarte dificil de le integrat. Acest lucru este legat de asemenea de ținerea evidenței pe diferite programe software și de înțelegerea activităților întreprinderii în ansamblu.
În plus, la stabilirea contabilității de gestiune, e important să alegeți din start cel mai bun software și să țineți cont de capacitățile acestuia la toate etapele producției.
Cu ajutorul dvs., vom alege sistemul optim de integrare contabilă și de automatizare la cel mai mic și rezonabil preț pentru dvs.